Subject: FW: Harju maakond, Raasiku vald, Perila küla Paju kinnitu uus liitumine madalpingel kindlaksmääratud piirkonnas, LE0154
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Nov 2023 11:47:04 +0200

Tere,
edastan registreerimiseks. Võib panna minule täitmiseks.
Parimat,

Tiit Harjak

From: Adele Pärna <[email-masked]>
Sent: Monday, November 13, 2023 11:15 AM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: RE: Harju maakond, Raasiku vald, Perila küla Paju kinnitu uus
liitumine madalpingel kindlaksmääratud piirkonnas, LE0154

Tere, Tiit Harjak!

Arutasime Teiega reedel telefoni teel Paju elektriliitumisprojekti
tehnilist lahendust. Saadan parandatud projekti Teile kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Adele Pärna

Projekteerija

AS KH Energia-Konsult

M:  5324 0959

khenergia.ee

From: Lauri Rahe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 7. november 2023 11:34
To: Adele Pärna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Harju maakond, Raasiku vald, Perila küla Paju kinnitu uus
liitumine madalpingel kindlaksmääratud piirkonnas, LE0154

HOIATUS: See e-kiri pärineb väljastpoolt ettevõtet. Ära ava linke ega
manuseid, kui ei ole kindel, et saatja ja e-posti sisu on ohutu.

Tere

Esitasite Transpordiametile kooskõlastamiseks 19.10.2023 projekti Paju
Perila küla Raasiku vald Harju maakond, Uus liitumine madalpingel
kindlaksmääratud piirkonnas. Kooskõlastamiseks esitatud projektis on ette
nähtud elektrikaabli ja liitumiskilbi paigaldamine. Puutumus riigiteega -
tehnovõrk kavandatakse riigitee nr 11125 km 0,87-0,88 kaitsevööndisse ja
riigitee alusele maale.

Tutvunud menetluse aluseks olevate dokumentidega jätame nimetatud projekti
kooskõlastamata ning esitame alltoodult oma selgitused ja põhjendused:

1.	Transpordiamet ei nõustu kaabli paigaldamisega lahtisel meetodil
mahasõidul km 0,89.

Konkreetne riigitee mahasõit on ajalooline ja juurepääsutee on
pinnasekattega. Samas on just selline ajaloolise tee lahtikaevamine ja
taastamine eriti riskantne selles vaates, et see pärast ühtlasena püsima
ka jääks. Kui mahasõidu asukohal geoloogiat tehtud ei ole, siis ei tea
keegi mis pinnas ja kihid seal all on. Teekonstruktsioon ei ole ainult
teekate.

Kuna Transpordiamet vastutab riigitee (mille osaks on ka kõik ametlikud
mahasõidud) säilimise ja kasutatavuse eest, siis ei saa amet lubada ka
sellise pinnasekattega mahasõidu lahtikaevamist, kuna ei ole võimalik
tagada, et tagasitäitematerjalid hakkavad niiskuse, sademevete juhtimise
ja külmumistsüklite puhul samamoodi käituma kui olemasolev, eri kihtidest
koosnev ja tihendatud mulle.

St palume mitte kavandada kaabli paigaldust mahasõidul lahtisel meetodil
riigitee nr 11125 teemaal km 0,89. Alternatiivne lahendusvariant allpool
skeemil.

Lugupidamisega

Lauri Rahe

peaspetsalist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 55679183

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Pargi 3a /  Viljandi / Transpordiamet